Yamaha TENERE 700

Yamaha Tenere 700 a den, kdy jsem si jel pro motorku. S variantou, že budu mít novou motorku jsem nepočítal. Když se mi před odjezdem do Afriky rozbil Tiger, musel jsem to rychle řešit. Do odjezdu moc času nezbývalo a oprava by trvala dlouho. Vzhledem k tomu, že jsem chtěl Triumpha stejně prodávat po návratu z Afriky, jsem se rozhodl, že jej opravovat nebudu a prodám jej ve stavu, v jakém byl. 
Začal jsem hledat motorku, která by mi vyhovovala pro moje cesty a řádění v offroadu. Volba padla na KTM 1190 Adventure R a měl jsem už jednu vyhlídnutou. Už jsem plánoval cestu na Moravu, kde byla k prodeji a najednou mi zazvonil telefon. Volal mi kamarád Michal Pertlíček, který věděl, co se stalo s Tigerem,  a nabídl mi, že mi jeho kamarád předá místo na čekací listině pro Yamahu Tenere 700. Trvalo mi asi 5 minut než jsem řekl ano, jdeme do toho. 
Pro motorku jsem si jel do Chomutova a její koupě probíhala podobně, jako když si jdete koupit do obchodu rohlíky. Věděl jsem, že na velkou cestu do Afriky potřebuji nějaké ochranné prvky a proto 13 000,- co jsem dostal k motorce jako bonus, se hodilo. Důležité bylo najet prvních 1000 kilometrů a vyřídit tak první servis. Stalo se tak po třech dnech a první servis probíhal též v Chomutově, kde mi namontovali doplňky, jaké byly k dispozici. Zbytek doplňků jsem koupil u Yamaha Kabourek v Písku. Vše se namontovalo a motorka tak byla připravena na 5ti týdenní cestu po Africe.

První nová motorka, kterou budu vlastnit a která mi pár let vydrží v garáži. Na motorku jsem si rychle zvykl a padla mi do ruky.



Od této chvíle budu najíždět kilometry jenom já




Motorka připravená na cestu do Dakaru a zpět. Všechny ochranné prvky mají motorku ochránit při nějakém pádu. Jen jsem si říkal a doufal, že ji nezničím.


Řidič, který nám vezl motorky ze Španělska, jel přes Písek a proto složil motorku u pana Kabourka. Servis po 10ti tisících kilometrech je samozřejmost a navíc, jak on sám nazval - Dakar servis. To znamená, že motorku celou vyčistili a nakonzervovali. Když jsem si ji vyzvedával, tak vypadala jako nová. Tímto musím Panu Kabourkovi poděkovat za skvělou práci. A od tohoto okamžiku budu do Písku jezdit na pravidelný servis.


Tyto padací rámy jsem měl objednané již před cestou do Afriky, ale ještě nebyly hotové. Po návratu jsem rámy vyměnil a myslím si, že něco vydrží a budou splňovat to, k čemu byly vyrobené.

S kamarády si občas jedeme potrénovat

Yamaha mě stále překvapuje. Víc a víc zjišťuji, že motorka byla vyrobena právě pro mě. Jsem s ní velice spokojen. Je to prostě jednoduchá potvora bez elekroniky a všelijakých asistentů. 

Velkou recenzi motorky, jak se prověřila na silnici i v offroadu na cestě do Afriky, si přečtete na motorkářích. A v deníku motorky najdete informace jak se motorka mění viz odkazy níže.

Nějaké informace o tomto stroji:
  • Objem 689 cm3
  • Počet válců 2
  • Výkon 54 kW
  • Typ rámu dvojitý kolébkový 
  • Zdvih předního odpružení 210 mm, zadního 200 mm
  • Přední kolo 21" 90/90 R21
  • Zadní kolo 18" 150/70 R18
  • Pohotovostní hmotnost 204 kg a užitečná 190 kg
  • Objem nádrže 16 l, rezerva 4 l




Pro všechny, co by chtěli upravovat svou Tenérku. Tady píšu souhrn věcí, které používám, a jejich ceny. Motorku jsem si upravil k obrazu svému a berte na vědomí, že ceny jsou orientační. Hodně věcí jsem kupoval levněji. Po shlédnutí ceny na konci posuďte sami, jestli to tak také chcete. Já to chtěl a s motorkou jsem teď spokojen. 

KOKPIT A ŘIDÍTKA:
rally kokpit 4K - 23 900,-
řídítka Renthal 822-01 - 2 400,-
progrip rally pěnové - 300,-
sklápěcí zrcátka Touratech - 1 600,-
zpevnění řídítek RallyRaid - 1 500,-
tlumič řízení Scotts - 20 000,-
hydraulická spojka MAGURA - 8 600,-

KRYTY:
kryt řetězu Yamaha - 2 600,-
kryt motoru Camel ADV - 7 500,-
kryt vodní pumpy - 1 600,-
kryty motoru + alternátoru - 4 500,-
kryty páček Acerbis X Factory - 2 000,-
hliníkový kryt na kryt vidlic Camel ADV Product - 800,-
padací rámy - outback motortek - 6 700,-
hliníkový kryt chladiče Yamaha - 3 000,-
kryty rámu Acerbis - 900,-

TLUMIČE:
přední vidlice Ohlins Andreani 48 mm RXF - 88 000,-
zadní tlumič TTX Flow - 35 000,-
chrániče vidlic Acerbis - 500,-

VÝFUKOVÝ SYSTÉM:
výfuk Scorpion + úprava - 13 000,-
svody bez katalyzátoru Dominátor - 5 500,-
dongle lambda  - 600,-

BRZDY:
pancéřové hadice - 5 500,-
zadní brzdový pedál Camel ADV Product "The Fix"- 3 500,-
páčka brzdy Brembo o 1 cm kratší - 500,-
přední a zadní brzdové kotouče - 14 500,-

ELEKTRO:
led blinkry Yamaha - 2 400,-
baterie lithium (lifepo4) - 2 500,-
zásuvka USB 3,3A - 500,-
dongle stojan - 600,-

KOLA:
kola Haan Wheels 21x1,85 / 18x2,50 - 25 000,-

SÁNÍ VZDUCHU:
předfiltr Twin Air + náhradní filtr a síťka - 4 900,-

KARBONOVÉ DÍLY:
zadní díl - 8 600,-

PLASTY, NÁHRADA ZA ORIGINÁL:
boční plasty Camel ADV Product - 4 800,-
kryty vidlic Camel ADV Product - 1 700,-
vysoký blatník Polisport - 500,-

OSTATNÍ:
vodítko řetězu Yamaha - 2 000,-
rally sedlo Yamaha - 7 000,-
potah sedla Rebel X - 4 600,-
držák SPZ R&G Racing + úprava - 3 900,-
stupačky Camel ADV - 2 500,-
boční stojan Camel ADV Product +25 mm - 3 600,-
Racetorx - fix řadící tyčky do motoru - 2 000,-
polepy - 2 600,-

motorka 250 000,- + doplňky 329 300,-

CENU MOTORKY BUDU DRŽET AKTUÁLNÍ A PŘI ZMĚNE BUDU PŘEPISOVAT


Ze slušné motorky rebel během jednoho dne







Děkuji za přečtení a sdílení 

Komentáře

KAM V ROCE 2024?

Jaro: Chorvatsko, po stopách Dinaric Rally a podzim: 14ti denní cestování v Řecku